Δεν μπορούν να δουν τη λύση

Δεν μπορούν να δουν τη λύση

«Δεν είναι ότι δεν μπορούν να δουν τη λύση, αλλά ότι δεν μπορούν να δουν το πρόβλημα»
G. K. Chesterton, 1874–1936,

Εκεί που η λύση ενός προβλήματος για άλλους είναι αυτονόητη, για κάποιους άλλους φαντάζει δύσκολο να την βρουν και να δουν το προφανές.
Άλλοτε πάλι, όταν πρόκειται για πρόβλημα τρίτου προσώπου, είναι τόσο εύκολο να προτείνουμε διάφορες συμβουλές. Σου έχει συμβεί;
Αρκετές φορές δε, συμβαίνει «…το άτομο να εμμένει σε μια στρατηγική, που έχει αποδειχθεί αποτελεσματική σε άλλα παρόμοια ίσως, προβλήματα αλλά, η οποία δεν φαίνεται να αποδίδει στο συγκεκριμένο πρόβλημα… οι γνώσεις και οι στρατηγικές που έμαθε στο παρελθόν κατά την επίλυση ενός προηγούμενου προβλήματος εμποδίζουν την επίλυση ενός παρόμοιου προβλήματος.»1

Και τότε τι γίνεται?

Η μεθοδολογία του SherlockYourMind®, σε βοηθά

• αρχικά, να ανακαλύπτεις τι σε εμποδίζει
• να εξερευνάς την σημαντικότητα και την κυρίαρχη πρόθεση πίσω από ένα πρόβλημα
• ν’ αναπροσαρμόσεις τις στρατηγικές σου και να δημιουργείς νέες συνθήκες

Σύμφωνα με τον Ε. Κολιάδη, στο , Γνωστική Ψυχολογία, Γνωστική Νευροεπιστήμη και Εκπαιδευτική Πράξη:

«Οι μαθητές, προκειμένου να ασκηθούν στην επίλυση προβλημάτων και να διευκολυνθούν στην εφαρμογή των σχετικών δεξιοτήτων σε πραγματικές καταστάσεις της καθημερινής ζωής, χρειάζεται να

– διακρίνουν τις σχετικές από τις άσχετες πληροφορίες
– λεκτικοποιήσουν το πρόβλημα, δηλαδή να το ερμηνεύσουν και να το περιγράψουν
– οπτικοποιήσουν το πρόβλημα»1

Στο SherlockYourMind® δημιουργούνται οι συνθήκες ώστε να εφαρμόζονται αντίστοιχες και ταυτόχρονα αποτελεσματικές τεχνικές. Με το πέρας του lab, έχεις κατακτήσει τη μεθοδολογία ώστε μέσα από «φυσικές» διαδικασίες, να δημιουργείς τις κατάλληλες στρατηγικές και επιλογές, κάθε φορά που αντιμετωπίζεις ένα πρόβλημα και να καταλήγεις στην κατάλληλη -για εσένα- λύση.

Αναστασία Τομαρά
NLP Master’s Practitioner
New Code Practitioner
University of California, Santa Cruz

Βιβλιογραφία
1. Κολιάδης Ε. Α., Γνωστική Ψυχολογία, Γνωστική Νευροεπιστήμη και Εκπαιδευτική Πράξη, , Εκδόσεις Σύνθεση, Αθήνα 2002

Πληροφορίες:
Η μεθοδολογία, το περιεχόμενο και οι δραστηριότητες του lab, βασίζονται στις τελευταίες εξελίξεις της Νευροεπιστήμης, σε NLP – New Code Games & στο Εφαρμοσμένο Θέατρο.

Πρόσφατα άρθρα

2019-05-12T17:12:55+00:00